Jouw DDS naam (voor @dds.nl, naam van je huis):
chaos1

Echte naam:
Etienne von Wettingfeld

Jouw functie(s) in/bij bij DDS + jaar:
Helpdesk medewerker (1997-1998), Digitale Metro legende.

Huidige functie:
Systeembeheerder.

Help ons herinneren. Wat moeten we opgraven?
De tekst interface.

Wat heb jij nog thuis en wil je doneren?
Volgens mij niks meer.

Wanneer was jij de eerste keer online?
Ergens begin 1995.

Wat deed jij in/bij DDS? Aan welke projecten werkte jij mee?
Helpdesken en helpdesken, tijdens kantooruren en daar buiten. Het kwam ook voor dat ik ‘s nachts emails beantwoorde waardoor mensen gingen denken dat ik een robot was.

Welke dingen/toepassingen van de DDS herinner jij je?
De Digitale Metro, het gedoe met de pleinen, de tekst interface, mailen met Pine.

Van wanneer tot wanneer was jij actief bij DDS?
1995 – 1998.

Hoe kwam je bij DDS?
Via mijn broer (RIP) die voor ons beiden een 2400 baud modem had gekocht. In het begin had ik geen idee dat DDS “Internet” was.

Mooiste herinnering(en) aan DDS?
De begindagen toen alles nieuw was en ik van alles ontdekte.

Wat is voor jou het hoogtepunt van de DDS?
Als vrijwilliger beginnen bij de DDS helpdesk.

Dieptepunt(en) bij DDS?
Joost Flint.

Wat betekende DDS voor jou?
Voor een bepaalde periode vrijwel alles, incl. een hoge telefoonrekening.

Wat wat de impact van DDS? Wat is er sinds/door DDS veranderd?
Volgens mij niks, maar er zijn in die tijd wel veel banden geschapen die nog steeds bestaan.

Wat zou jij graag in een (fysieke) tentoonstelling terugzien?
Ik vraag me af waar de Mac is gebleven die ik gebruikte. Op een dag was ie aan de kant gezet voor een Windows 95 PC. Ik had hem weer terug gezet, maar vervolgens was ie helemaal verdwenen.

Wat/wie verdient een monument?
De eerste generatie medewerkers die alles opgezet hebben. Een mooie groepsfoto is altijd leuk.

Bij welke communities ben je nu aangesloten? Waar ben je nu op het web?
Ik ben nergens aangesloten. Ik Twitter en Facebook.

Waar zie jij DDS in terug?
In de mensen die ik van toen kende en nog steeds contact mee heb. Nog regelmatig worden er opmerkingen gemaakt over DDS of de metro.

Als er een DDS-route via een app wordt gemaakt, waar moet de wandeling langsgaan?
Prins Hendrikkade?

Wat waren de internet issues ten tijde van DDS (wat speelde er, wat was belangrijk)?
WWW: Wel of geen frames ruzie. Plaatjes, maar vergeet de tekst interface gebruikers niet.

Wat zijn de huidige internet issues?
Privacy.

Wat was jouw (DDS) expertise?
Helpdesk en de digitale metro.