Iedereen doet mee
In de workshops gaan we het Digital Engagement Framework (DEF) invullen. Het DEF is een stap voor stap methode om een Digital Engagement Plan te ontwikkelen voor de hele organisatie. We gaan dan ook de hele organisatie, van de beveiliging tot de directeur, inschakelen. Zo hopen we niet alleen de beste informatie binnen te krijgen, maar ook de betrokkenheid te vergroten.
De aanpak
We delen het framework op in vier onderdelen:
- Audience
- Assets
- Ambition, Goal en Values
- Outreach, Content, Activities, Platform en Engagement
Ieder onderdeel wordt in een pizzasessie van een paar uur behandeld. We nodigen voor ieder onderdeel een aantal collega's uit, die geselecteerd zijn op hun ervaring en expertise. Denk aan de werkgroep doelgroepen voor de audience workshop, en de pré PC voor het onderdeel 'Ambition, Goal en Values'. Als de workshops afgerond en de resultaten verwerkt zijn presenteren en bespreken we de uitkomsten op een overkoepelende mega-bijeenkomst in de filmzolder van het Amsterdam Museum.
Kick-off in het Bijbels Museum
Maar voor het zover is, is eerst het Bijbels Museum aan de beurt. Over twee weken vindt daar namelijk ook een DEF workshop plaats (voor de duidelijkheid: deze hangt los van de DEF workshops in het Amsterdam Museum). Omdat het team van het Bijbels Museum veel kleiner is dan dat van het Amsterdam Museum, verwachten we het hele DEF in een sessie in te kunnen invullen. We beginnen de sessie samen, en gaan daarna uit elkaar zodat de juiste mensen zich over de juiste vraagstukken kunnen buigen.
Last but not least
De deelnemers kunnen snel een uitnodiging (en een klein beetje huiswerk) verwachten voor een van de workshops, die niet alleen nuttig, maar ook inspirerend en fun zullen zijn. We kijken er nu al naar uit!