Want hoe prachtig en mooi de mogelijkheden zijn, je moet deze wel gaan invullen met content. Op dit moment zijn we bezig met het uitwerken van een route met het thema ondernemerschap. Hier is al heel wat research aan vooraf gegaan: het maken van een trefwoordenlijst, de boeken induiken over Amsterdamse geschiedenis, ondernemers en ondernemingen onderzoeken en fysieke locaties bekijken.
Op dit moment begint de ondernemersroute al aardig vorm te krijgen. We gaan drie lijnen verweven in deze route:
ondernemers aan het woord: Amsterdamse ondernemers en ondernemingen worden belicht.
tips en verwijzingen: naar bijvoorbeeld interessante winkels, hippe plekken of culturele ondernemers.
tulpenlijn; een hoorspel over de bloem die iedereen – Nederlanders én buitenlanders – kent.
Er zullen nog veel aanpassingen moeten worden gedaan aan de route en de inhoud en dat gaan we gezamenlijk doen door middel van een aantal labdagen. Hierin zullen we de route uitvoerig testen, zowel op het gebied van functionaliteit als inhoud. Maar de basis ligt er gelukkig al. Binnenkort zullen we meer en uitgebreid vertellen over dit inhoudelijke onderzoek.