Was het ontwerpen van het huwelijksmeubilair op zichzelf al een eervolle opdracht voor Van der Wijst, zo mogelijk nóg belangrijker was voor haar het feit dat de ceremonie zich in de Beurs van Berlage afspeelde. Zij zag het als een persoonlijke uitdaging om de goederenzaal in dit wereldberoemde gebouw tijdelijk tot trouwzaal te transformeren. Er werden honderden gasten uit binnen- en buitenland verwacht. Al met al een grote gebeurtenis, die wereldwijd veel media-aandacht kreeg. Veel tijd was er niet. Er lagen krap drie maanden tussen het eerste ontwerp en ‘de grote dag’.
Direct was duidelijk dat de tafels van Berlage niet ‘trouwachtig’ genoeg waren voor de bijzondere gebeurtenis. De door interieurarchitect Van der Wijst ontworpen hoofdtafel is gerelateerd aan de maatvoering van de goederenzaal. Het meubelensemble valt op door zijn architectonische uiterlijk.
Marijke van der Wijst lette ook op de omgeving van het meubilair. Zo moest het podium waarop de tafel stond een koningsblauwe kleur hebben. De loper die van buiten naar binnen leidde was grijsblauw. De bloemen in de zaal waren blauwe hyacinten en witte orchideeën. Het blauw sloot aan bij het blauw geschilderde ijzerwerk en andere details in de goederenzaal. Sommigen vonden dat warm rood meer paste bij een huwelijk dan koel blauw. De ontwerper hield voet bij stuk omdat rood minder goed uitkwam bij de bakstenen wanden van de goederenzaal.
Tenslotte werd het verduisteringsplastic van de grote dakramen verwijderd. Door het naar binnen stromende daglicht (02-02-2002 was een zonnige dag) werd de ceremonie een letterlijk stralende gebeurtenis.
Nu, tien jaar later, is het mogelijk om in het Amsterdam Museum te trouwen aan de tafel waaraan kroonprins Willem-Alexander en prinses Máxima elkaar het ja-woord hebben gegeven.