Deze verandering heeft Eveline mede te danken aan positieve publiciteit. In 2015 is ze door fotograaf Annelies Barendrecht vereeuwigd in de serie Van Eduard naar Eveline, waarin te zien is hoe Eveline als Eduard opstaat en haar dagelijkse ochtendritueel doorloopt tot de deftige Eveline. In de geborgenheid van de huiselijke sfeer vindt zo elke dag weer opnieuw een transformatie plaats.
Eveline, geboren als Eduard, voelde zich van kleins af aan al meer thuis tussen de meisjes. Zo’n veertig jaar geleden begon ze zich incidenteel als vrouw te kleden. Haar partner Leny, een vrouw die tot op zekere hoogte open stond voor Evelines voorkeuren, leefde toen nog. Een onderzoek bij de Genderpoli van het VU Medisch Centrum gaf de doorslag: Eveline was gewoonweg een vrouw. Op haar 74ste besloot ze om definitief als vrouw door het leven te gaan. Hormoontherapie of een geslachtsveranderende operatie zijn er echter nooit gekomen, daar voelde ze zich te oud voor. Maar omdat ze niet al te lang is en weinig baardgroei kent, heeft ze haar uiterlijk mee.
Eveline was aanvankelijk ook lid van een club voor transgenders en travestieten, maar voelde zich daar niet helemaal op haar plaats. Ze vond de sfeer vaak te overdadig, waardoor het niet strookt met het beeld dat Eveline van zichzelf heeft, als gewone vrouw. Ze herkent zich dan ook niet in de fotoseries van fotografen Koos Breukel en Milette Raats in de tentoonstelling Transmission. De geposeerde foto’s van een flamboyant geklede Miep zijn naar haar mening niet representatief voor de diverse transgendergemeenschap.
Liever ziet Eveline portretten uit het dagelijks leven van transgenders, zoals in de documentaire TransAnders (2015) van Kim Bakker, waarvan eveneens fragmenten in de tentoonstelling getoond worden. Dit sluit haars inziens beter aan bij de leefwereld van transgenders, van wie zo velen toch ‘juist gewoon willen zijn.’
Eveline Baggerman is onder meer geïnterviewd door Omroep Gelderland, voor het programma Gelderse Koppen. Het televisiefragment is hier te bekijken.