We citeren het Amsterdams Stadsblad van 10 augustus 2011:
'Tunnelboormachine Molly is zondagmiddag aangekomen bij station Ceintuurbaan. In de afgelopen maanden heeft zij een tunnelbuis geboord tussen het Scheldeplein en dit station. Molly moet door station Ceintuurbaan om in september 2011 verder te kunnen boren naar station Vijzelgracht. Voor de boorders staan de komende weken in het teken van deze ingewikkelde passage.
Molly startte op 19 mei vanuit de startschacht bij het Scheldeplein en ging onder de Scheldestraat en Ferdinand Bolstraat naar de Ceintuurbaan, gemiddeld zo’n 11,8 meter per dag. Dat was sneller dan de andere boren Gravin en Noortje (die de tunnels tussen Damrak en Rokin boorden). Het boren ging vlot, maar nog belangrijker het boren verliep ook heel goed. De invloed op de panden en de straat was ook op dit deel van het boortraject gering. De zakkingen zijn binnen de vooraf gestelde limieten gebleven. (…)
Met het bereiken van station Ceintuurbaan begint direct het ingewikkelde proces waarbij de boorders de boor door het station moeten leiden. Dit neemt vijf weken in beslag en gaat 24 uur per dag door. In totaal moet er nog 3.830 meter tunnel worden geboord. Molly begint in september weer met het boren van het stuk tussen Ceintuurbaan en Vijzelgracht.'
In de collectie van het Amsterdam Museum bevindt zich een schilderij van Mia Westerhof uit 2005, waarop is te zien wat er een paar jaar geleden boven de grond gebeurde. De kunstenaar werkte vanaf een atelier op de Ferdinand Bolstraat 84A in de richting van de Ceintuurbaan.
Kijk hier voor meer informatie over dit object